18.06.2023
Na ostatnich zajęciach rozwijających umiejętności uczniowie klasy 2 b wykorzystali sprzęt z Laboratorium Przyszłości - długopisy 3D - oraz swoją wyobraźnię i tworzyli niezwykłe konstrukcje. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością tworząc swoje własne projekty.
Na ostatnich zajęciach rozwijających umiejętności uczniowie klasy 2 b wykorzystali sprzęt z Laboratorium Przyszłości - długopisy 3D - oraz swoją wyobraźnię i tworzyli niezwykłe konstrukcje. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością tworząc swoje własne projekty. /BJu/
W klasie 2B na zajęciach rozwijających "Asy z drugiej klasy" uczniowie mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności manualne, ale także myślenie i wyobraźnię przestrzenną, konstruując własne budowle przy użyciu klocków edukacyjnych SkriKit z programu Laboratorium przyszłości. Było mnóstwo zabawy i radości, ale też nauki!
W klasie 2B na zajęciach rozwijających "Asy z drugiej klasy" uczniowie mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności manualne, ale także myślenie i wyobraźnię przestrzenną, konstruując własne budowle przy użyciu klocków edukacyjnych SkriKit z programu Laboratorium przyszłości. Było mnóstwo zabawy i radości, ale też nauki! /BJu/
21 lutego w całym kraju przypadły obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Z tej okazji zaprosiliśmy do naszej szkoły słynnego rybnickiego poetę, Pana Adama Marka, który opowiedział uczniom o swojej twórczości i czytał własne teksty. Akompaniowali mu: Paweł Rakoczy (wiolonczela), Karol Brzezinka (instrument klawiszowy) i Oskar Szweda (flet). Po spotkaniu odbyły się warsztaty dla zainteresowanych sztuką pisania poezji. Nasz gość udzielił uczniom wskazówek, jak tworzyć współczesną lirykę.
21 lutego w całym kraju przypadły obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.
Z tej okazji zaprosiliśmy do naszej szkoły słynnego rybnickiego poetę, Pana Adama Marka,
który opowiedział uczniom o swojej twórczości i czytał własne teksty.
Akompaniowali mu: Paweł Rakoczy (wiolonczela), Karol Brzezinka (instrument klawiszowy) i Oskar Szweda (flet).
Po spotkaniu odbyły się warsztaty dla zainteresowanych sztuką pisania poezji.
Nasz gość udzielił uczniom wskazówek, jak tworzyć współczesną lirykę.
Następnie, uczniowie klas IV-VIII przygotowali projekty związane z językiem polskim jako
zjawiskiem socjologiczno-kulturowym. Na ścianach korytarzy szkolnych wywieszono prace uczniów.
Wernisaż odbył się 21 lutego. Wystawę otworzyła Pani Dyrektor Joanna Porszke, która porozmawiała
z autorami projektów na temat aspektów języka polskiego.
Dodatkowo wśród uczniów przeprowadzono ankietę dotyczącą rozwoju języka polskiego.
Młodzież głosowała na najładniejsze, najtrudniejsze i najmodniejsze słowo w języku polskim.
Zwyciężyły:
miłość, gżegżółka i essa.
Uczniowie poszczególnych klas skupiali szczególną uwagę na tematach związanych z edukacją klasyczną, m.in.:
- zapożyczeniach językowych,
- motywach klasycznych w literaturze,
- frazeologizmach,
- wykorzystaniu języka łacińskiego w medycynie, astronomii, biologii, literaturze i sztuce.
Przy realizacji wydarzeń użyto sprzętów z Laboratorium Przyszłości.
Laboratorium Przyszłości.
W ramach kółka rozwijającego w klasach 3a i 3b „Mądre główki”, „Matematyka na 6”odbywały się zajęcia z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych do tworzenia różnych budowli z programu Laboratorium Przyszłości. Prowadzący zajęcia Joanna Dzierbicka i Celina Dyrcz.
Galeria 2
Galeria 1