Dzięki udziałowi w projekcie szkoła uzyskuje:
- grant na sprzęt IT potrzebny do nauki programowania
- gadżety w postaci koszulek, które zostały zamówione dla każdego uczestnika
- atrakcyjną i nowoczesną ofertę edukacyjną, dopasowaną do wyzwań cyfrowego świata
- pełne wsparcie w realizacji programu na każdym etapie.
Rozpoczęcie działań merytorycznych w szkole następuje pod koniec września, a kończy się 30 kwietnia następnego roku.
Program jest realizowany podczas zajęć pozalekcyjnych.
W maju 2023 r. nasza szkoła wypełniła formularz zgłoszeniowy do Programu #SuperKoderzy. Lider projektu, wraz z uczniami klas 5A I 5B przygotował krótki filmik – zaproszenie, który miał na celu przedstawienie zespołu, szkoły i uzasadnienie dlaczego chcielibyśmy zostać #SuperKoderami. Pani Monika Nieroda - lider projektu wraz z uczniami wybrała jedną z 14 ścieżek tematycznych - "Pogromcy Języków". Ogłoszenie wyników miało miejsce 20 czerwca – otrzymaliśmy informację o zakwalifikowaniu się do projektu.
W edycji #SuperKoderów w roku szkolnym 2023/2024 bierze udział 140 szkół podstawowych z całej Polski. Każda z nich otrzymała grant na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Dodatkowo Fundacja Orange zapewnia dwóm nauczycielom z każdej szkoły profesjonalne szkolenie, które przygotuje ich do przeprowadzenia zajęć oraz wsparcie doświadczonych edukatorów przez cały czas trwania projektu. Lider projektu z naszej szkoły uczestniczył 9 września 2023 r. w szkoleniu odnośnie realizacji wybranej ścieżki: „Pogromcy języków”, które odbyło się w Katowicach.
W naszej szkole projekt realizowany jest z uczniami klasy 6A i 6B w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Nasza szkoła zakupiła sprzęt do realizacji programu w postaci 3 robotów mBot2 wykorzystując tym samym całą pulę grantu. Zostało już wysłane odpowiednie sprawozdanie finansowe do organizatora projektu.
Zapraszamy do obejrzenia konkursowego filmu promującego naszą szkołę:
PIERWSZE ZAJĘCIA JUŻ ZA NAMI!
12 padziernika 2023r. odbyły się pierwsze zajęcia, na których uczestnicy projektu zapoznali się z możliwościami i budową robotów mBot2 oraz oprogramowaniem. Na kolejnych 9 zajęciach będziemy pisać krótkie programy dla robota za pomocą skryptów w języku angielskim. Realizację programu zakończymy interaktywną animacją na bazie klasycznej powieści " Czarnoksiężnik z krainy Oz" z wykorzystaniem robotów mBot2 odgrywających poszczególne role.Będziemy oczywiście używać do tego celu języka angielskiego.